Peníze jako vánoční dárek - ženy vs. muži

Praha 28. listopadu 2017 – S příchodem prvního adventu začíná pro mnoho Čechů nákupní horečka. Zatímco 52 % mužů plánuje darovat peníze, ženy už mají ohledně konkrétních dárků jasno. V průběhu roku si totiž tipy na nadílku od Ježíška poznamenává 49 % z nich. Závěry vyplývají z aktuální průzkumu zaměřeného na peníze a Vánoce finanční skupiny Wüstenrot.

Za vánoční dárky utratí Češi každý rok více peněz. Zatímco v roce 2011 plánovali podle průzkumů zaplatit okolo 3,5 tisíce korun, v roce 2017 to se průměrná útrata vyšplhá už na 5,5 tisíce korun. Vynaloží tak na dárky přibližně čtvrtinu průměrného měsíčního platu. „Jen za hračky Češi loni vydali téměř tři miliardy korun,“ vysvětluje Jiří Klos, manažer vývoje bankovních produktů finanční skupiny Wüstenrot, a dodává: „V posledních letech začínají pod vánočním stromečkem stále více dominovat obálky s penězi na úkor překvapivých a kreativních dárků.“ Podle aktuálního průzkumu Wüstenrot letos plánuje peníze darovat 48 % Čechů.

Pro ženy jsou peníze poslední možností
Prvoplánově bude přitom peníze pod stromeček dávat 35 % respondentů, kteří je považují za ideální dárek. Naopak pro 37 % jsou až poslední možností, když se jim nepodaří vymyslet vhodnější dar. Tímto způsobem přemýšlejí podle svých slov především ženy a lidé ve věku 45-53 let. Ti totiž v polovině případů náměty na dárky schraňují již během roku. „Podle průzkumu ženy v průběhu roku naslouchají potřebám a přáním ostatních, což jim pomůže při vymýšlení vánočních dárků. Tuto dovednost ale zvládá jen 36 % mužů,“ upřesňuje Klos.

Zeptat se, nebo spoléhat na intuici
I tak by se dala popsat taktika mužů při výběru vánoční nadílky – na přání se ptá 37 %, na poslední chvíli či až přímo v obchodě se o dárku rozhoduje 27 %. „Obdobně jsou na tom i mladí lidé do 35 let, což není vzhledem k vytíženosti prací i rodinou ničím překvapivým,“ uzavírá Klos.

O průzkumu
Průzkum Peníze jako vánoční dárek finanční skupiny Wüstenrot byl realizován v listopadu 2017 prostřednictvím online nástroje Instant Research. Sběr dat probíhal online formou. V dotazníku odpovídalo celkem 525 respondentů s reprezentativním zastoupením podle pohlaví, věku, regionu, velikosti bydliště a vzdělání.

Kontakty:

Jiří Janeček       
Wüstenrot        
tel.: 257 092 350, 603 424 129     
e-mail: jiri.janecek@wuestenrot.cz

Marek Vomočil
Native PR, s.r.o.
tel: 221 592 450, 734 572 970
e-mail: marek.vomocil@nativepr.cz