Rekordní rok 2019: Wüstenrot rostl ve všech hlavních ukazatelích

o nás  tiskové zprávy

Finanční skupina Wüstenrot v roce 2019 vykázala historicky nejvyšší konsolidovaný čistý zisk 570 milionů Kč. Stojí za tím úspěšná transformace firmy, která započala před třemi lety, kvalitní klientské úvěrové portfolio, vhodně zvolený obchodní model a produktové inovace. To se odrazilo i v počtu klientů, který překonal hranici 400 tisíc. Růst zaznamenala skupina Wüstenrot i v dalších ukazatelích, např. v celkových aktivech, v objemu vkladů i úvěrů, ale i v tržních podílech. Úspěch přilákal investory a v roce 2020 by se Wüstenrot měl stát součástí skupiny MONETA.

 

Rok 2019 byl pro finanční skupinu Wüstenrot rekordní. Konsolidovaná aktiva finanční skupiny dosáhla 67,1 miliardy Kč, což představuje meziroční nárůst o 9,5 %. Dále vzrostl objem přijatých klientských vkladů na 55,9 miliardy Kč, i objem výše úvěrů tzv. aktivního kmene na 56 miliard korun, kde došlo k nárůstu objemu především v portfoliu hypotečních úvěrů. Vzrostl také počet klientů a jejich počet překročil 400 tisíc. Ke konci roku 2019 měl Wüstenrot 414 tisíc klientů.

„Loňský rok se Wüstenrotu opravdu povedl. Dokončujeme náš tříletý transformační program a jeho výsledky jsou zřejmé. Sázka na specializaci v oblasti řešení bydlení, optimalizaci a rozvoj nových produktů a služeb. Toto vše nám pomohlo získávat důvěru nových klientů i obchodních partnerů. Zároveň jsme velmi efektivně řídili naše rizika a investovali do optimalizace vybraných procesů. To vše vedlo k nejvyššímu čistému zisku v historii společnosti“ uvádí Michael Pupala, generální ředitel skupiny Wüstenrot.

V oblasti stavebního spoření rostl Wüstenrot nad průměr trhu
Významný růst zaznamenala především Wüstenrot – stavební spořitelna, která dosáhla čistého zisku 438,6 milionů Kč, což představuje meziroční nárůst o 45,8 %. Wüstenrot rostl výrazně rychleji než konkurence, a to jak v kusech, tak v cílových částkách. Celkem klienti s Wüstenrot – stavební spořitelnou v roce 2019 uzavřeli přes 45 tisíc nových smluv a finanční skupina Wüstenrot jim poskytla úvěry o objemu 1,9 miliardy Kč. „Díky tomuto růstu jsme zvýšili náš podíl na trhu stavebního spoření na 6,8 %, což v meziročním srovnání představuje 28% nárůst,“ doplňuje Michael Pupala.

Finanční skupina přinesla v roce 2019 i několik produktových novinek. „V loňském roce jsme představili stavební spoření pro lidi starší 55+ a doplnili jsme tak naše portfolio, kdy nabízíme nejen klasické stavební spoření, ale i speciální stavební spoření pro děti a mladé lidi do 24 let. Právě stavební spoření pro mladé Kamarád+ získává pravidelně nejvyšší ocenění v prestižní soutěži Zlatá koruna,“ komentuje Michael Pupala. Společnosti se podařilo růst i na silně klesajícím trhu překlenovacích úvěrů a úvěrů ze stavebního spoření. Její tržní podíl dosáhl 4,0 %, což je o 36 % více než předchozí rok.

Na klesajícím trhu hypoték si Wüstenrot udržel svůj podíl
Rok 2019 znamenal pro hypoteční trh pokles. „Je to doznívající reakce na změny pravidel pro sjednání hypotéky z roku 2018, v průběhu roku jsme ale mohli pozorovat opětovný zvyšující se zájem o tento typ úvěrů,“ vysvětluje Michael Pupala. Navzdory tomu si Wüstenrot udržel svůj tržní podíl okolo 4,5 %, objem schválených hypoték klesl na 8,5 miliardy Kč.

Spořicí účet přilákal nové klienty
Obchodní cíle se dařilo plnit i na straně depozit. Zajímavá nabídka spořicího účtu s ročním úrokem 1,7 % garantovaného na 12 měsíců vedla k nárůstu o více než 11,2 % v celkovém objemu klientských vkladů. Podařilo se i modernizovat a optimalizovat webové stránky, což byla jedna z priorit pro rok 2019. Skrze tuto platformu spořicí účet sjednalo on-line více než 40 % klientů.

Rok 2020 bude ve znamení změn
Dobrá ekonomická kondice Wüstenrotu přilákala investory. V roce 2020 se skupina stane součástí MONETA Bank, čtvrté největší banky co do počtu klientů. „Toto spojení vnímáme jako příležitost vybudovat na našem trhu skutečného specialistu na řešení financování bydlení a dále jako významnou akceleraci naši digitální transformace,“ uzavírá Michael Pupala.

 

Martina Lambert
Wüstenrot
tel.: +420 602 333 682
e-mail: martina.lambert@wuestenrot.cz

Lucie Pech
Native PR, s.r.o. 
tel.: +420 731 615 033
e-mail: lucie.pech@nativepr.cz